Ewidencja środków trwałych i wyposażenia, rozrachunki

Każda firma, która korzysta z podatków na zasadach ogólnych (Księga Przychodów i Rozchodów, księga handlowa) podlega ewidencji. Kwestia ta określona jest w ustawie z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wygląd ewidencji środków trwałych jest określony w przepisach.

Ewidencja musi zawierać:

  • liczbę porządkową
  • datę nabycia
  • datę przejęcia do używania
  • rodzaj dokumentu, który stwierdza nabycie (np. rachunek, faktura)
  • symbol Klasyfikacji Środków Trwałych
  • wartość początkową
  • amortyzację
  • kwotę odpisu amortyzacyjnego
  • nową wartość początkową
  • nową kwotę odpisu amortyzacyjnego
  • wartość ulepszenia
  • datę zbycia lub datę likwidacji z podaną przyczyną.

Brak wpisu do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych skutkuje niemożliwością włączanie odpisu amortyzacyjnego do kosztów uzyskania przychodów.

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *